Treenigheten! (Gud, Jesus och den Helige Ande)

Här är några bibelord som syftar på att det finns en treenighet. Alltså, en Gud, men ändå tre.

1 Mose. 1:26
"Gud sade; Låt oss göra människor till vår avbild, till att vara oss lika.."

1 Mose 3:22
"..Herren Gud sade; Se, människan har blivit som en av oss, med kunskap om gott och ont."

Jes. 61:1
"Hereens, Herrens Ande är över mig.."

Rom 8:11
"...hans Ande som uppväckte Jesus från det döda..."

Rom 10:9
"... i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt Jesus från det döda..."

(först i 8:11 står det "...hans Ande som uppväckte..." sen i 10:9 står det "Gud har uppväckt...")

1 Joh. 2:23
"Den som förnekar Sonen har inte heller Fadern.. den som bekänner Sonen har också Fadern.."

Joh. 14:15
"Jag skall be Fadern att han skall sända en annan Hjälpare... Sanningens Ande.."

Joh. 14.26
"Men Hjälparen, den Helige Ande, som Fadern skall sända i mitt namn (Jesu namn) Han skall lära er allt och påminna er om allt jag sagt er".


Kommentarer
Postat av: Craxyknas

Haha, gissa vad förvånad jag blev när jag klickade på din blogglänk och såg samma design som min blogg ^^



Asbra inlägg! Jag funderade precis på vart det står om treenigheter i Bibeln. Tack för svaret. :)



Välsigne dig.

2009-06-17 @ 01:14:27
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Jn

Hej hej!!

Tack tack för du tittade in hos mig.

Tänkvärda bibelord.....

2009-06-18 @ 18:26:54
URL: http://kristen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0